Kanalomlægning 2022

Nye tv-kanaler og ny kanalrækkefølge

 

Kanalomlægning 2022 foregår i år over en kort periode, hvor kun få medlemmer får behov for at lave en manuel kanalsøgning på deres tv. Som et nyt tiltag vil kommunikation om kanalændringen ske direkte på dine tv-skærme - på de tv-kanaler, der berøres af kanalændringen

Nedenstående ændringer sker i YouSee’s faste tv-pakker.

  • Nye kanaler i Grundpakken er TV 2 NEWS og TV3 Puls
  • Nye kanaler i Mellempakken er Nickelodeon, Nicktoons og Nick Jr
  • Nye kanaler i Fuldpakken er Paramount+ Movies og Paramount+ Series
  • En nyhed i Fuldpakken er også streamingtjenesten Viaplay via Viaplay-appen. YouSee er i gang med at sende breve eller mail til medlemmer med Fuldpakken. Her modtager de information til aktivering af Viaplay-appen.

Xee bliver tilSee
Den 30. december skifter tv-kanalen Xee navn til See, hvilket betyder et kortophold i sendefladen fra ca. kl. 9.45-11.00. Der vil være et skilt på kanalen, når vi laver skiftet. Du skal ikke selv gøre noget. Ændringen sker automatisk.

See-kanalen vil fortsat vise prisvindende dansk egen produceret underholdning med YouSee Originals som Sunday og 29 samt topfodbold fra Premier League og Bundesligaen. Med See, som den nye kanal, vil der fra årsskiftet også være serier fra NENT’s store katalog.


Sådan foregår kanalomlægningen 2022
For at sikre at alle kan se TV 2 NEWS og TV3 Puls allerede fra nytårsdag placeres de 2 kanaler på to midlertidige kanalpladser inden selve kanalomlægningen. Det betyder, at medlemmer med en Grundpakke kan se TV 2 NEWS og TV3 Puls fra 1. januar 2022.

De midlertidige kanalpladser er:
TV 2 NEWS på kanalplads 11
TV3 Puls på kanalplads 100


Kanalændring hos medlemmer med en tv-pakke via YouSee Tv-boksen

I perioden 4. - 7.januar opdaterer YouSee Tv-boksen. Ændringerne i tv-pakkerne sker automatisk via boksen, og der er ikke behov for kanalindstilling. Tv-boksen sikrer adgang til de nye kanaler.

I perioden 4. - 7. januar bliver ændringerne også gennemført på vores web- og app-tjenester: tv.yousee.dk og Tv&Film-app’en.


Kanalændring hos medlemmer med tv-pakke via kabel-tv-stikket og YouSee Kort

Kanalomlægningen er klar fra den 4. januar. Fra den dato kan medlemmer lave en kanalsøgning på tv’et og derved få de nye kanaler og korrekte kanalpladser gældende for deres tv-pakke. Fra 4. januar vil TV 2 NEWS eksempelvis være placeret på kanalens nye kanalplads 8.

Hos et flertal af medlemmer vil deres tv automatisk foretage en kanalsøgning,der sikrer de nye kanaler og kanalpladser.

Hos et mindre antal af vores medlemmer, kan der være behov for en manuel kanalsøgning. Fra den 11. januar og i et par uger frem, vil de kunne se et skilt på de tv-kanaler, der er ændret i forbindelse med kanalomlægningen. På skiltet er der information om, at kanalen er ændret, og at man skal genindlæse sine tv-kanaler på tv’et. På skiltet er der også henvisningtilyousee.dk/kanaler med guides til manuel kanalsøgning.

Skilte vises fx på TV 2 NEWS, TV3 Puls og de fire C More-kanaler.

Her kan du downloade den nye kanalliste



 

Regningsspørgsmål, pakkeskift, flytning mm.

Kontakt Bogholderiet på 29 29 84 88
Hverdage mellem 9.00 og 15.00
Eller på bogholderi@banet.dk


Kontakt bestyrelsen

Du kan kontakte bestyrelsen her.

BaNet

Rasmus Rask Vej 1
9700 Brønderslev
98 82 47 99
mail@banet.dk
CVR nummer 77 95 88 19
Kontonummer 9024 – 16 00 41 59 60
Kontoret har åbent hver torsdag 16.30 – 17.30

Fejlmelding Kabel TV

Servicepartner: Dansk Kabel TV - support
43 32 47 00
Man-fre: 9:00 - 20:00
Weekend og helligdage: 10:00 - 16:00
Eller på dette link.

Support Bredbånd og Telefoni

Servicepartner: YOUSEE
70 70 40 40
Man-fre: 8:00 - 20:00
Vagt: 10:00 - 20:00